5. 6. 2017

Bábovka s bazovým sirupom

S týmto receptom som sa zapojila do blogerskej súťaže s milým a vtipným sloganom Nebuď bábovka. No a keďže nie som, tak som jednu tiež upiekla. Viac o tejto súťaži nájdete napr. tu: Pecenie je radost  alebo si pozrite hashtagy: #nebudbabovka a #peceniejeradost 



  • 3 veľké vajcia
  • 3/4 hrnčeka práškový cukor
  • 1 vanilkový cukor (20g)
  • 125 g Hera alebo Hera maslová
  • 200 ml sirup z kvetov bazy čiernej
  • 2 hrnčeky polohrubá múka
  • 1 kypriaci prášok do pečiva (12g)
  • citrónová kôra z 1/2 citróna

Formu na bábovku vymažeme poriadne nahrubo stuhnutým tukom na pečenie a dôkladne vysypeme hrubou múkou. Bielka vyšlaháme do tuha a odložíme do chladničky. Heru s cukrom a vanilkovým cukrom vyšlaháme do penista, znížime otáčky na šlahači na minimum a postupne po jednom pridávame žĺtky. Potom buď ručne alebo tiež na minimálnych otáčkach postupne po častiach pridávame preosiatu múku s práškom do pečiva striedavo s bazovým sirupom. Pridáme nastrúhanú citrónovú kôru a nakoniec už len ručne a veľmi zľahka zamiešame tuhý sneh z bielkov. Cesto dáme do vymazanej a vysypanej formy a upečieme. Ja som piekla na cca 160 °C asi 50 minút (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak). Upečenú bábovku necháme po upečení ešte chvíľku (asi 10 - 15 minút) vo forme odpočinúť a až potom ju vyklopíme.
Poznámka: Ako odmerku na sypké suroviny som použila hrnček s obsahom 250 ml. Bazový sirup som použila domáci, recept nájdete TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk