30. 6. 2017

Pečené pstruhy s citrónovým tymiánom

Alebo v jednoduchosti je krása... Dobrá ryba nepotrebuje veľa. Stačí kúsok masla, trochu byliniek a korenia a nepiecť príliš dlho, aby sa jemné rybie mäso veľmi nevysušilo.


  • 4 ks mrazený pstruh Radoma od Ryba Žilina (2 x 500g)
  • kúsok masla (množstvo podľa potreby)
  • soľ
  • čerstvo namleté korenie štyroch farieb (je to zmes čierneho, zeleného, bieleho a červeného korenia)
  • čerstvý citrónový tymián (množstvo podľa potreby)
  • citrón

Pstruhy necháme pozvoľne rozmraziť (ja som v týchto horúčavách rozmrazovala cez noc v chladničke). Umyjeme ich, dobre osušíme papierovými utierkami a naukladáme na plech vyložený papierom na pečenie. Papier zvyknem ešte jemne natrieť olejom, aby sa rybky s kožou neprilepili. Pstruhy zvnútra aj zvonka osolíme a okoreníme. Do vnútra každého pstruha vložíme kúsok masla, jednu alebo dve vetvičky citrónového tymiánu a malý kúsok citrónu (ja som dávala polovicu kolieska). Tenučké plátky masla naukladáme na pstruhy aj zvonka a dáme piecť. Ja som piekla asi 25 minút na 180°. Riaďte sa svojou rúrou, každá rúra pečie inak. Celková doba pečenia záleží od množstva a veľkosti pstruhov. Prílohu si už každý zvolí sám, podľa chuti. My sme mali nové zemiaky s petržlenovou vňaťkou a hlávkový šalát s citrónovo-medovou zálievkou.
Poznámka: Ak nemáte citrónový tymián, môžete použiť aj obyčajný, ale citrónový je lepší. Ako už jeho názov napovedá, jemne vonia aj chutí po citróne. Je to v poslednom čase jedna z mojich najobľúbenejších byliniek.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk