4. 2. 2018

Jogurtový jablkový závin s marcipánom a čokoládou

Jablková štrúdla, neťahaná, vaľkaná a z jogurtového cesta. A ako bonus marcipán a čokoláda.



Cesto:
  • 500g hladká múka
  • 1 kypriaci prášok do pečiva
  • 1 vajce
  • 250g tuk na pečenie (ja som dala Heru maslovú)
  • 200g biely jogurt
  • štipka soli

Jablková náplň:
  • 3 kg očistené nastrúhané jablká
  • 4 ks vanilkový puding
  • kryštálový cukor (podľa chuti a kyslosti jabĺk)
  • marcipán (množstvo podľa chuti)
  • čokoláda (množstvo podľa chuti)

  • olej na potretie závinov
  • práškový cukor na pocukrovanie

Suroviny dáme do misky a zmiesime hladké nelepivé cesto. Na pomúčenej doske vytvarujeme bochník a dáme ho na chvíľku zachladiť. Zatiaľ si môžeme pripraviť jablkovú náplň. Jablká očistíme, ošúpeme, nastrúhame a zmiešame s cukrom (množstvo podľa chuti a kyslosti jablk) a sypkým vanilkovým pudingom. Marcipán nakrájame na malé kúsky alebo nastrúhame a čokoládu nasekáme na malé kúsky. Zachladené cesto na pomúčenej doske rozdelíme na 4 časti. Každú rozvaľkáme na obdĺžnik približne veľkosti plechu na pečenie, naplníme 1/4 jablkovej náplne, posypeme nakrájaným (alebo nastrúhaným) marcipánom a nasekanou čokoládou. Okraje závinu trochu prehneme do vnútra (aby náplň nevytekala) a závin klasicky zavinieme. Preložíme na plech vyložený papierom na pečenie, spojom dolu. Keď naplníme všetky 4 záviny, natrieme ich olejom, popicháme vidličkou a upečieme. Ja som piekla asi 40 minút. Najskôr 20 minút na 200° a potom ešte ďalších 20 minút na 180°. Riaďte sa svojou rúrou, každá rúra pečie inak. Krájame až po vychladnutí. Podľa chuti pocukrujeme.
Poznámka: Na jednu nohu štrúdle dávam približne 3/4 kg očistených nastrúhaných jabĺk. Pudingový prášok do náplne môžete vynechať, ale ja dávam. Kukuričný škrob (ktorý obsahuje pudingový prášok) jablkovú náplň spevní a štrúdla sa lepšie krája. Kombináciu s čokoládou a marcipánom si vymyslela moja dcéra, má túto kombináciu veľmi rada aj v iných koláčoch. Ja osobne mám radšej také tie klasické starodávne náplne, jablkovú, makovú s višňami a tvarohovú s hrozienkami. Každému, ako chutí :)

2 komentáre:

  1. zaujimavy receptik asi vyskusam. Chcela som sa opytat kde kupujete marcipan, prosim ? dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pekný deň želám, marcipán zvyknem kupovať u nás v okresnom meste v malom obchodíku s cukrárskymi potrebami. Ja kupujem veľké balenie (1kg), lebo vzhľadom na našu spotrebu marcipánu sa mi malé balenie ani neoplatí :):)

      Odstrániť

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk