15. 5. 2018

Slané syrové tyčinky s bylinkami

Chutné malé slané syrové jednohubky s čerstvými bylinkami. Len tak k vínku pre návštevu, alebo aj na letnú grilovačku.



Cesto:

  • 125g živočíšny alebo rastlinný tuk na pečenie (ja som dala Heru maslovú)
  • 100g na jemno nastrúhaný syr typu Parmezán (dala som Grana Padano)
  • 250g hladká múka
  • 1 malá kávová lyžička kypriaci prášok do pečiva (zarovno)
  • 1 žĺtok
  • 1 - 2 lyžice bieleho vína podľa potreby
  • 3 polievkové lyžice kopcom na drobno nasekané čerstvé bylinky (dala som majorán, oregano, tymián, cesnakovú pažítku)
  • 1 malá kávová lyžička soľ (zarovno)
  • štipka mleté biele korenie

Na potretie a posypanie:
  • rozšlahané vajíčko na potretie
  • rasca na posypanie (nemusí byť)

Všetky suroviny určené na cesto ručne zmiesime v miske. Víno pridávame podľa potreby. Zamiesené cesto preložíme na pomúčenú pracovnú dosku, vytvarujeme bochník a dáme ho na chvíľu zachladiť (stačí, kým rozohrejeme rúru a pripravíme si plechy na pečenie). Na pomúčenej pracovnej doske cesto opatrne rozvaľkáme na hrúbku 3 - 4 mm (asi ako na linecké). Cesto natrieme rozšlahaným vajíčkom, radielkom nakrájame malé tyčinky, ktoré kladieme na plech vyložený papierom na pečenie, posypeme rascou (nie je nutné) a upečieme. Ja som piekla na 180° asi 12 - 13 minút (riaďte s svojou rúrou, každá rúra pečie inak).
Poznámka: Odporúčam cesto nevaľkať príliš na hrubo, pretože tyčinky vďaka kypriacemu prášku v rúre ešte trochu podrastú. Z tohto množstva surovín mi vyšli presne 2 plechy malých tyčiniek. Ak nemáte alebo nechcete použiť do cesta víno, stačí dať namiesto žĺtka celé vajíčko (odskúšané).

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk